فراخوان سومین جشنواره‌ی ملی گویندگی، دوبله، سخنوری و اجرا مولانا منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۶/۲۷
زمان مطالعه: 6دقیقه

فراخوان سومین جشنواره‌ی ملی گویندگی، دوبله، سخنوری و اجرا مولانا منتشر شد


به گزارش روابط عمومی جشنواره، فراخوان این رویداد ملی منتشر شد و همزمان با انتشار فراخوان، ثبت نام در جشنواره ملی مولانا نیز آغاز شد.


بخش حضوری سومین دوره جشنواره پس از طی دوره‌های آموزشی و مهارتی که به‌صورت آنلاین طراحی و برگزار خواهد شد، اردیبهشت ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود. 


جشنواره‌ی ملی گویندگی، دوبله، سخنوری و اجرا مولانا در دوره‌ی گذشته‌ی خود، با حضور چهره‌هایی نظیر محمدرضا علیمردانی، امیرعلی نبویان، پیمان طالبی، مژده لواسانی، علیرضا عسکریان و دیگر مربیان مجرب شاخه‌های گویندگی، دوبله، سخنوری و اجرا، به صورت مجازی و حضوری در جزیره کیش برگزار شد.
 

 

بخش‌های سومین دوره جشنواره ملی مولانا:

الف)رقابتی بزرگسال

(آموزشی و رقابت،جایزه)


۱_گویندگی

(دکلمه/نریشن تیزر/ خبر/ روایت داستان)


۲_دوبله 

(فیلم/انیمیشن/مستند)


۳_اجرا و سخنوری

(اجرای صحنه‌ای ، تلویزیونی و...)


۴_بازیگری(مونولوگ)

(اجرای نمایش تک‌نفره)
 

•    متقاضیان شرکت در جلسات آموزشی و استفاده از راهنمایی منتورهای جشنواره، که متولد سال ۱۳۸۷ به قبل هستند،  در گروه سنی بزرگسال ثبت نام خواهند شد.

 

•    در این بخش (رقابتی بزرگسال) شرکت‌کنندگان پس از ثبت نام، وارد مرحله‌ی آموزشی، یعنی شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی برنامه ریزی شده، با حضور چهره های شناخته شده‌ی عرصه‌‌ی گویندگی، دوبله، اجرا و بازیگری، در جشنواره می‌شوند.

 

•    تمامی شرکت‌کنندگان در این بخش، امکان استفاده از دو دوره‌ی مقدماتی و پیشرفته فن‌بیان، همراه با منتورینگ و پشتیبان خواهند داشت (حضور در مرحله‌ی آموزشی جشنواره و داشتن منتور الزامی نیست). پس از پایان مرحله‌ی آموزشی، با اعلام دبیرخانه‌ی جشنواره، شرکت کنندگان وارد مرحله‌ی رقابتی در شاخه‌های مختلف جشنواره می‌شوند. شرایط ارسال آثار و ورود به مرحله‌‌ی رقابتی، در موعد مقرر (پس از پایان مرحله آموزش جشنواره) اعلام خواهد شد.

 

•    در این بخش، شرکت‌کننده می‌تواند در حداقل یک شاخه و حداکثر ۴ شاخه، ثبت‌نام نماید. برای مثال: در بخش بزرگسال، کاربر می‌تواند یک شاخه نظیر دوبله را انتخاب نماید. در ادامه‌ی ثبت‌نام، با اضافه کردن شاخه (بخش) دیگر، با هزینه کمتری نسبت به شاخه‌ی اول، ثبت‌نام خود را تکمیل نماید.

 

•    در این بخش، متقاضیان پس از تکمیل ثبت‌نام و پرداخت هزینه شرکت در جشنواره، در گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی شده و تحت نظر مربی مربوطه (به‌صورت آنلاین) به یادگیری سرفصل‌ها و انجام تمرین‌های مرتبط با بخش انتخابی، مشغول می‌شوند.

 

•    در قوانین بخش رقابتی، الزامی برای ارسال اثر وجود ندارد و افراد می‌توانند از حضور در این بخش، در راستای یادگیری و شرکت در کارگاه‌های آموزشی استفاده نمایند.

 

•    جلسات آموزشی بخش رقابتی به‌صورت آنلاین و آفلاین  برگزار خواهد شد.

 

•    پس از پایان فرآیند آموزشی، راه‌یافتگان به بخش نهایی جشنواره ‌که توسط هیات انتخاب معرفی خواهند شد، می‌بایست جهت شرکت در رقابت پایانی این رویداد، به‌صورت حضوری در جزیره کیش حاضر شوند. ( شرایط و قوانین حضور در محل برگزاری مرحله پایانی جشنواره در موعد مقرر اطلاع رسانی خواهد شد) عدم حضور، به معنای انصراف از رقابت جشنواره تلقی خواهد شد.

 

•    پس از داوری آثار، به اثر برگزیده در هر شاخه، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی و غیر نقدی و به اثر شایسته تقدیر در هر شاخه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی و غیر نقدی اهدا خواهد شد.

 

•    به تمامی افرادی که در این بخش ثبت نام نمایند، گواهینامه‌ی معتبر جهت طی نمودن دوره آموزشی و حضور در جشنواره اعطا خواهد شد.

 

شریط شرکت در سطح "حرفه‌ای‌ها":

در این دوره از جشنواره، برای نخستین بار، شرکت‌کنندگان بخش رقابتی بزرگسال، می‌توانند در سطح جدیدی با عنوان "حرفه‌ای"، که مختص به افراد با تجربه و کارآزموده در عرصه‌ی هنر صدا و اجرا است، به رقابت بپردازند. 

 

هدف از ایجاد سطح حرفه‌ای در مرحله‌ی رقابت بخش بزرگسال، جلوگیری از پایمال شدن حقوق دیگر شرکت‌کنندگان جشنواره است که تجارب چندین ساله‌ی برخی از شرکت‌کنندگان را ندارند.

 

لازم به ذکر است، هیچ تفاوتی میان کلاس‌های آموزشی سطح حرفه‌ای با سایر هنرجویان و شرکت‌کنندگان وجود ندارد. 

 

اما ملاک حضور در این سطح چیست؟

افراد متقاضی در بخش رقابت بزرگسال جشنواره، پس از ثبت نام می‌بایست رزومه‌ی خود را که دارای جهت بررسی، به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال نمایند تا در صورت تایید، اثر شرکت‌کننده در شاخه مربوطه، در‌ سطح حرفه‌ای‌ها داوری شود.

 

شرایط شرکت در این بخش:

(دارا بودن حداقل یکی از شرایط عنوان شده)
۱.حداقل ۳ سال سابقه فعالیت مستمر در این حوزه.
۲.حداقل ۲ سال سابقه‌ی تدریس در این حوزه.
۳.راه‌یافتگان مراحل پایانی ادوار گذشته‌ی جشنواره ملی مولانا. 
۴.برگزیدگان رویدادهای مشابه.

 

توضیح:

ملاک تشخیص سابقه‌ی فعالیت، ارائه‌ی معرفی‌نامه از موسسات فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، صداوسیمای استان‌ یا اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و یا انجمن هنرهای نمایشی استان محل سکونت خواهد بود.

 

 

ب)رقابتی کودک و نوجوان

(پرورش، معرفی و تشویق)


۱_گویندگی

(شعر خوانی (شاهنامه‌خوانی ، حافظ‌‌ خوانی، مولانا خوانی، سعدی‌خوانی) – قصه گویی)


۲_دوبله

(انیمیشن)


۳_اجرا و سخنوری 

(اجرای صحنه‌ای و تلویزیونی)


۴_بازیگری( مونولوگ)
 

 

شرایط سنی: 

( گروه سنی کودک : متولدین فروردین ماه ۱۳۹۴ الی اسفند ماه ۱۳۹۸)

(گروه سنی نوجوان : متولدین فروردین ماه ۱۳۸۸ الی اسفند ماه ۱۳۹۳)

 

•  در این بخش (رقابتی کودک و نوجوان)، شرکت‌کنندگان پس از ثبت نام، وارد مرحله آموزشی و شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های تخصصی برنامه ریزی شده با حضور مربیان سرشناس حوزه‌ی گویندگی، دوبله، اجرا و بازیگری جشنواره می‌شوند.

 

• تمامی شرکت‌کنندگان در این بخش، امکان استفاده از دو دوره‌ی مقدماتی و پیشرفته فن‌بیان را، همراه با منتورینگ و پشتیبان خواهند داشت. (حضور در مرحله آموزشی جشنواره و داشتن منتور الزامی نیست) پس از پایان مرحله آموزشی با اعلام جشنواره شرکت کنندگان وارد مرحله‌ی رقابتی در شاخه‌های مختلف جشنواره می شوند.

 

•   شرایط ارسال آثار و ورود به مرحله رقابتی، در موعد مقرر (پس از پایان مرحله آموزش جشنواره) اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

•   در این بخش، شرکت‌کننده می‌تواند در حداقل یک شاخه و حداکثر ۴ شاخه، ثبت‌نام نماید. برای مثال: در بخش کودک و نوجوان، کاربر می‌تواند یک شاخه نظیر دوبله را انتخاب نماید. در ادامه ثبت‌نام، با اضافه کردن شاخه (بخش) دیگر، با هزینه کمتری نسبت به شاخه اول، ثبت‌نام خود را تکمیل نماید.

 

در این بخش از جشنواره، متقاضیان پس از تکمیل ثبت‌نام و پرداخت هزینه شرکت در جشنواره، در گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی و تحت نظر مربی مربوطه (به‌صورت آنلاین) به یادگیری سرفصل‌ها و انجام تمرین‌های مرتبط، مشغول می‌شوند.

 

در قوانین بخش رقابتی کودک و نوجوان، الزامی برای ارسال اثر وجود ندارد و شرکت‌کنندگان می‌توانند از حضور در این بخش، صرفاً برای یادگیری و شرکت در کارگاه‌های آموزشی شرکت نمایند.

 

تعدادی از جلسات آموزشی بخش رقابتی به‌صورت آنلاین و آفلاین برگزار خواهد شد.

 

پس از داوری آثار، به اثر برگزیده در هر شاخه، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه غیر نقدی و به اثر شایسته تقدیر در هر شاخه، دیپلم افتخار وجایزه غیر نقدی اهدا خواهد شد.

 

به تمامی افرادی که در این بخش ثبت نام نمایند، یک گواهینامه معتبر جهت طی نمودن دوره آموزشی و حضور در جشنواره اعطا خواهد شد.

 

 

پ)بخش جنبی

( رقابت،جایزه)

۱_پادکست

(فردی/ گروهی)

 

•    محدودیت موضوعی برای آثار ارسالی در این شاخه وجود ندارد.

•    پادکست ارسالی نباید با هدف تجاری یا تبلیغاتی تولید شده باشد.

•    الزامی در ضبط پادکست با تجهیزات حرفه‌ای وجود ندارد. متقاضیان می‌توانند با حداقل تجهیزاتی که در اختیار دارند، اثر خود را ضبط و جهت شرکت در جشنواره ارسال نمایند.

•    شهرت  پادکست، تاثیری در نحوۀ انتخاب و داوری اثر نخواهد داشت.

•    در این شاخه، یک جایزه به فرد برگزیده تحت عنوان "بهترین میزبان پادکست" و یک جایزه شایسته تقدیر به نفر دوم اهدا خواهد شد.


 

۲_نمایش صوتی

(فردی/گروهی)

 

•    آثار متقاضی در این شاخه می‌توانند در دو حالت تک نفره و یا گروهی ضبط و ارسال شوند.

•    محدودیتی در راستای انتخاب نمایشنامه وجود ندارد.

•  در این بخش یک جایزه به بهترین بازیگر نمایش صوتی تحت عنوان "آکتور صدا" و یک جایزه به بهترین کارگردان/تنظیم کننده نمایش صوتی تحت عنوان "کارگردان صدا" تعلق خواهد گرفت.


 

۳_دوبله

( گروهی)

 

•    گروه های دوبلاژ متقاضی شرکت در این بخش می‌توانند یکی از آثار دوبله شده خود را جهت شرکت در جشنواره انتخاب نمایند.

•    حداکثر حجم فایل 750 مگابایت  باشد.

•    فرمت‌های قابل پذیرش فایل اثر: MXF–MOV (H.264)–MPEG 4 (H.264)–MPEG 2–DV AVI

•    در این شاخه از جشنواره، یک جایزه تحت عنوان "بهترین دوبلور" به صدای برگزیده و یک جایزه به بهترین مدیر دوبلاژ تحت عنوان "بهترین مدیر دوبلاژ"  تعلق خواهد گرفت.


 

۴_کتاب صوتی
 

•    آثار متقاضی در این شاخه می‌توانند در دو حالت تک نفره و یا گروهی ضبط و ارسال شوند.

•    محدودیتی در راستای انتخاب کتاب و گروه سنی وجود ندارد.

•    در این بخش از جشنواره یک جایزه تحت عنوان "بهترین بیان" به فرد برگزیده اهدا خواهد شد و یک جایزه شایسته تقدیر به نفر دوم اهدا خواهد شد.

 

ت)بخش ویژه

(کیش،بهشت خانواده)
 

این بخش از جشنواره, در چهار شاخه‌ی پادکست، کتاب صوتی، نمایش صوتی و دکلمه با موضوع:


۱. خانواده، کیش و نشاط اجتماعی
۲. خانواده، کیش و محیط زندگی
۳. خانواده، کیش و احترام به قانون

برگزار خواهد شد. 
 

با توجه به این نکته که بخش ویژه‌ی جشنواره، فاقد کارگاه‌ها و جلسات آموزشی است، متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست اثر مدنظر خود برای شرکت در جشنواره را، مطابق استانداردهای خواسته شده در فراخوان ارسال نمایند.

 

در پذیرش آثار بخش ویژه، هزینه‌ی ثبت مشخصات دریافت می‌شود و در صورت پذیرفته شدن اثر توسط هیات انتخاب و راهیابی به فینال جشنواره، می‌بایست هزینه‌ی شرکت در جشنواره، توسط صاحب اثر پرداخت گردد. در صورت عدم پرداخت هزینه، اثر دریافت شده از رقابت در مرحله‌ی نهایی حذف خواهد شد.

 

آثاری که در این بخش شرکت نمایند و پس از ارسال اثر خود به جشنواره توسط هیئت انتخاب، تاییدیه ورود به جشنواره را دریافت نمایند، گواهی شرکت در جشنواره را کسب می‌نمایند.

 

 

پدیده‌ی جشنواره (جایزه بزرگ سومین جشنواره ملی مولانا):

جایزه‌ی بزرگ سومین جشنواره‌ی ملی مولانا، با عنوان "پدیده‌ی جشنواره"، به شخصی که حداقل در دو شاخه از بخش‌های رقابتی جشنواره، با نظر و تایید هیئت داوران، رتبه بالایی را کسب نموده باشد، اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد آموزشی/ رقابتی  می‌توانند از طریق سایت جشنواره (molanafestival.ir) پس از درج اطلاعات، مطالعه‌ی کامل قوانین و شرکت در جشنواره، در صفحات ثبت‌نام بخش‌های مختلف و پرداخت هزینه، نام‌نویسی خود را در این رویداد آموزشی و رقابتی بزرگ، در عرصه هنر صدا و اجرا، نهایی نمایند. 

موارد پیشنهادی

مشاهده بیشتر